Europa direct la tine acasa
Reteaua Centrelor EUROPE DIRECT este o interfata intre cetateni
si Uniunea Europeana, la nivel local.
Prima pagina Știri europene Newsflash Piața unică digitală: 52% dintre europeni cunosc normele prin care se interzice geoblocarea nejustificată
 





facebook

youtube






Piața unică digitală: 52% dintre europeni cunosc normele prin care se interzice geoblocarea nejustificată
Vineri, 28 Iunie 2019 00:00

La șapte luni de când au început să se aplice noile norme împotriva geoblocării nejustificate, peste jumătate dintre europeni cunosc normele care interzic restricțiile asupra cumpărăturilor online și asupra vânzărilor transfrontaliere, comparativ cu 43% media din România. 

Rezultate despre România pe scurt

  • 69% dintre români au descărcat sau accesat muzică transmisă online în mod regulat, ultimele 12 luni (comparativ cu o medie UE de 38%), iar 90% au optat pentru conținut gratuit.
  • 20% dintre români au accesat conținut online cu tematică sportivă (comparativ cu o medie UE de 16%), iar 84% au optat pentru conținut gratuit.
  • 84% dintre respondenții din România care au accesat cărți electronice în ultimele 12 luni, au făcut acest lucru gratuit. 


Un sondaj Eurobarometru publicat ieri, 27 iunie, arată că, la doar câteva luni de când se aplică regulamentul privind geoblocarea, 50 % dintre cetățenii UE cunosc, în general, acțiunile UE de combatere a discriminării nejustificate de care sunt răspunzători unii comercianți. Cu toate acestea, trebuie să se depună mai multe eforturi pentru ca drepturile digitale specifice consacrate în legislația UE să fie mai bine cunoscute, deoarece doar 29 % dintre respondenți știu exact ce drepturi au.

Vicepreședintele pentru piața unică digitală, Andrus Ansip, a declarat: Prin interzicerea geoblocării nejustificate în luna decembrie a anului trecut am făcut un nou pas concret pentru ca cetățenii și întreprinderile din Europa să profite la maximum de avantajele erei digitale. Sunt încântat să constat că europenii își exercită, în mare parte, noul lor drept digital, care face parte dintr-un ansamblu de 35 de noi drepturi și libertăți digitale pe care le-a creat piața unică digitală de când a intrat în vigoare noul cadru legal.

Comisarul pentru economie digitală și societate digitală, Mariya Gabriel, a adăugat: Noile norme care elimină geoblocarea nejustificată aduc beneficii atât consumatorilor, cât și comercianților, oferind un acces mai echitabil la produsele și serviciile de pe piața unică a UE. Întreprinderile care continuă să restricționeze accesul consumatorilor încalcă pur și simplu legea. Comisia va continua să monitorizeze situația pentru a se asigura că normele sunt respectate.


Un interes sporit pentru accesarea de conținut în alt stat membru

Sondajul Eurobarometru publicat astăzi face parte din procesul de evaluare continuă a nevoilor consumatorilor și a realităților de pe piață pe care Comisia o realizează în sectoarele care, în prezent, nu sunt vizate sau sunt vizate doar parțial de normele privind geoblocarea. Această evaluare va contribui la o primă revizuire a normelor, planificată pentru luna martie 2020, ocazie cu care se va analiza dacă este necesar să se extindă domeniul de aplicare al regulamentului. De exemplu, studiul arată în mod clar că printre cele mai cunoscute conținuturi pe care consumatorii doresc să le acceseze din altă țară din UE se numără cele audiovizuale și alte conținuturi furnizate electronic, protejate prin drepturi de autor, cum ar fi transmisia de muzică pe internet și descărcarea de muzică, cărțile și jocurile video. Acest tip de conținut nu este reglementat prin normele actuale, dar este probabil ca acestuia să i se acorde o atenție deosebită în legislația UE în viitorul apropiat.

În special, numărul utilizatorilor de internet care încearcă să acceseze conținut electronic din altă țară din UE aproape s-a dublat în ultimii patru ani (de la 8 % în 2015 la 15 % în 2019). Cele mai solicitate tipuri de conținut accesate din altă țară din UE sunt cel audiovizual (9 % dintre respondenți) și muzica (8 %). Sondajul indică, de asemenea, o tendință ascendentă în acest sens, în special în rândul tinerilor; procentul de respondenți cu vârste cuprinse între 15 și 24 de ani care au încercat să acceseze aceste servicii din altă țară din UE este aproape dublu (28 %) față de cifra globală.

Cele mai frecvente motive pentru a accesa un astfel de conținut sunt lipsa acelui conținut în țara de reședință (44 %), urmat de căutarea unei oferte mai bogate (39 %). Majoritatea persoanelor care nu au încercat până în prezent să acceseze conținuturi destinate utilizatorilor din altă țară a UE ar fi totuși interesate să facă acest lucru (în special conținuturi audiovizuale, 31 %, și muzică, 29 %, aceste procente fiind mai ridicate în rândul tinerilor).


Context

La 3 decembrie 2018 a intrat în vigoare Regulamentul împotriva geoblocării nejustificate, care abordează discriminarea nejustificată a vânzărilor online, bazată pe cetățenia sau naționalitatea, domiciliul sau sediul clienților de pe piața internă. Regulamentul nu obligă comercianții să acorde acces la conținutul lor și nici să vândă sau să livreze în întreaga UE, ci doar le interzice să discrimineze clienții pe baza cetățeniei/naționalității, a locului de reședință sau a locului de stabilire, în cazul în care produsele sau serviciile comerciantului există deja în statul membru respectiv.

Regulamentul menționat face parte dintr-o serie de norme privind comerțul electronic, ce vizează stimularea vânzărilor online în UE în beneficiul consumatorilor, care vor avea la dispoziție mai multe opțiuni și mai multe garanții, precum și al vânzătorilor online. În special:

Datorită strategiei privind piața unică digitală, începând din aprilie 2018, cetățenii europeni își pot accesa abonamentele online la filme, evenimente sportive, cărți electronice, jocuri video sau muzică și atunci când călătoresc în alt stat membru. În plus, noile norme vor permite radiodifuzorilor să își îmbogățească oferta online la nivel european și să ofere cetățenilor opțiuni și acces la conținut îmbunătățite, indiferent de statul membru în care se află aceștia. Ca urmare, cultura europeană se va dezvolta.


Informații suplimentare

Sondaj Eurobarometru privind noile norme care elimină geoblocarea nejustificată și portabilitatea transfrontalieră 

10 lucruri esențiale referitoare la normele privind geoblocarea

Întrebări și răspunsuri

Hartă interactivă despre stadiul punerii în aplicare a Regulamentului privind geoblocarea în fiecare țară din UE

Fișă informativă privind piața unică digitală

Eurobarometru privind conținutul care poate fi accesat online din altă țară din UE – versiunea din 2019 – versiunea din 2015


Sursa: CE

 
Mobile Version | Desktop Version

 


banner banner1 banner2 banner3 banner7 banner5
banner11 banner9 banner6 banner10 banner8 banner9

Logo CJVS str. Ştefan cel Mare nr.79, Vaslui 730168,Vaslui, România
      t:      0235 361 089
      f:      0235 361 091
      e:      consiliu@cjvs.eu
      w:      www.cjvs.eu
       str. Mihail Kogalniceanu nr. 25, Vaslui 730104,Vaslui, România
      t:      0235 361652
      f:      0235 361652
      e:      europedirectvaslui@cjvs.eu
      w:      www.europedirectvaslui.ro


Free live stats and visitor counter for Joomla, Wordpress, Drupal, Magento and Prestashop